Skip to main content

Sinds de coronagolf van enkele jaren geleden zit thuiswerken in de lift. Tijdens de pandemie was het voor de meeste werknemers een plicht. Nadien zagen heel wat werkgevers de voordelen van het systeem in en werd thuiswerken een tendens. Om thuiswerk zo aangenaam en efficiënt mogelijk te maken is het natuurlijk kwestie je bureauruimte zo goed mogelijk in te richten. Maar hoe doe je dat? Wij delen graag onze bedenkingen.

Bureauruimte inrichten, waarop moet je letten?

Vooraleer ook maar aan de inrichting van je bureau te denken, moet je jezelf de vraag stellen: richt ik mijn kantoorruimte in een aparte kamer in of werk ik liever in de woonkamer of eetkamer? In dat laatste geval zijn de inrichtingsmogelijkheden beperkt. Je zal het grotendeels moeten doen met de aanwezige tafel en de bestaande wooninrichting.

Kies je voor een afzonderlijke kantoorruimte, dan zijn de mogelijkheden inzake je bureauruimte inrichten veel uitgebreider. Hou alvast rekening met volgende zaken:

  • Zorg voor voldoende (natuurlijk) licht.
  • Voorzie voldoende stopcontacten.
  • Denk aan de nodige verluchting, bij voorkeur via een raam dat open kan.
  • Zorg voor genoeg beweeg- en opbergruimte.
  • Kies neutrale kleuren, die voor rust zorgen.
  • Kies bij voorkeur voor ergonomisch verantwoorde meubelen, zodat je op het einde van je werkdag niet als een wrak je bureauruimte verlaat.
bureauruimte inrichten
bureauruimte_inrichten

Laat je bureauruimte inrichten door een vakman!

Je slijt ongetwijfeld heel wat uren in je bureauruimte, dus is het zaak ze in te richten tot een productieve én gezellige kamer. Daarvoor doe je best beroep op een specialist, zoals Linea Nova. Op basis van jouw wensen en noden, aangevuld met onze vakkennis en ervaring, richten wij jouw bureauruimte zo in dat thuiswerken een waar plezier wordt.

Wil je je bureauruimte inrichten? Doe beroep op onze kennis en ervaring. Contacteer ons voor meer info of  een bezoek aan onze showroom.